Nieuws

Bier en Zwijn 2018

Inschrijven? Lees de stappen hieronder en schrijf u in via deze link:
Inschrijvingsformulier Bier en Zwijn 2018

bz2bz

Wij gaan op kamp! 

De kampbrieven kan u per tak vinden bij het tabblad takken onder de subgroep maandbrieven.

18519655_1893752804174177_6372939301558279287_n

Inschrijving nieuwe leden van geboortejaar 2011 bij de mini’s (werkjaar 2017-2018)

Vanaf 1 mei 2017 om 9u00 kunnen nieuwe leden van het geboortejaar 2011 zich inschrijven voor het scoutsjaar 2017-2018 bij de mini’s, onze jongste tak.

Inschrijven kan enkel telefonisch gebeuren, en niet via voicemail.
Om telefonisch in te schrijven kan je naar de één van de groepsleiding, Femke, Alix of Liesbet bellen vanaf 1 mei 2017 om 9u00. Enkel een live telefonisch gesprek geldt, niet een voicemail bericht. Bellen voor 9u00 geldt evenmin.
Omdat we soms met wachtlijsten te maken hebben, is het aan te raden op tijd te bellen.

Na het telefoontje, wordt je kind op de inschrijvingslijst gezet.
Het is vanzelfsprekend dat wie eerst belt, er eerst bij kan, maar er zijn bepaalde voorrangsregels die we binnen onze scoutsgroep hanteren:
– wie eerst belt, staat hoger op de lijst
– wie in de parochie woont, staat hoger op de lijst
– wie als ouder zelf als leiding in onze scoutsgroep heeft gestaan, staat hoger op de lijst
– broertjes en zusjes van huidige leden worden automatisch toegelaten

Elk jaar worden er zo’n 30tal nieuwe mini-leden toegelaten, dit om een goede balans tussen leiding en leden te kunnen garanderen. Zowel jongens als meisjes worden toegelaten en we streven naar een evenwichtige balans tussen beiden

De groepsleiding noteert alle nodige gegevens tijdens het telefoongesprek. Deze gegevens zijn :

  • Naam en familienaam
  • Geslacht
  • Adres
  • Geboortedatum
  • GSM-nummer van beide ouders en evt een thuistelefoonnummer

Kort nadien krijgt u een bevestigingsmailtje of jullie er al dan niet bij zijn.
Eind augustus neemt de nieuwe groepsleiding van 2017-2018 telefonisch contact op met jullie om uitleg te geven over het verloop van het begin van het nieuwe jaar.
Tijdens de eerste 3 weken van september komt de leiding van je kind op huisbezoek om kennis te maken. Dit gebeurt bij elk lid, elk jaar opnieuw, want de leidingssamenstelling verandert elk jaar.

Contactgegevens groepsleiding voor inschrijvingen scoutsjaar 2017-2018
Alix: 0496/51.19.95
Liesbet: 0494/31.83.86

Femke: 0489/30.31.90

 

Spaaractie melkflapjes en Lotus op kamp

Beste ouders en leden,

Het is weer zover! De spaaracties voor op kamp zijn opnieuw van start gegaan! Ook dit jaar sparen we lotuscodes zodat we op kamp lekkere speculaaspasta kunnen eten! De codes kan je terugvinden op verschillende lotusproducten. Je geeft ze dan vervolgens in op de website http://lotusopkamp.be/vereniging/795/Scouts-Sint-Petrus! Per 10 codes krijgen we van lotus een pot speculaaspasta! Codes sparen kan je doen tot 31/05/2017.

Daarnaast sparen we ook opnieuw flapjes! Deze kan je terugvinden op brikken melk van Joyvalle en fruitsap van Appelsientje. Neem je flapjes mee naar de scouts en geef ze af aan je leiding want per 10 flapjes krijgen we 1 liter melk of fruitsap cadeau. Breng je flapjes binnen tot en met de laatste vergadering van het scoutsjaar.

Alvast heel erg bedankt voor jullie inzet!

LOK2017_banner_250x250 lotus_op_kamp_250x250

 

Bier en Zwijn 2017

Hoera, 11 maart is het weer zo ver!
Het jaarlijkse eetfestijn van Scouts Sint-Petrus gaat weer van start.

Wat kan je verwachten?

  • Een gezellige en scouteske avond
  • Overheerlijke warme beenhesp met frietjes en een fris groenteassortiment
  • Een ruim aanbod van bier en wijn
  • Een spetterende interactieve liveshow
  • Vermaak met liveoptredens van onze leden

Wat is de kostprijs?

Volwassenen: €12
Kinderen tot en met 12 jaar: €6
Niet-eters: €3
Inschrijven kan via overschrijving: BE92 9796 5184 1823
(meer info over de inschrijving kan je in deze brieven vinden:
Uitnodiging Bier&Zwijn en Inschrijvingsstrookje Bier&Zwijn)

Vanaf 23u gaat de pier open, dit uitsluitend voor jin, leiding, district, oudleiding, ouders en vrienden van de leiding.

Heb je nog een probleem? Zit je nog met een vraag?
Laat het ons weten!
PC Bier & Zwijn

 

Sint-Petulaas 26/11

26 november is het weer zo ver! Dan houden we onze financiële actie Sint-Petulaas,
waarbij we samen speculaas verkopen om de groepskas te spijzen.
Meer info vinden jullie in deze brief: algemene brief en voorverkoop_2017 (1)
Om op voorhand te bestellen, wordt dit formulier gebruikt: Voorverkoop Sint-Petulaas_2017 (1)

 

Diashow scoutsjaar 2016-2017

Voor wie wil nagenieten van het afgelopen scoutsjaar is hier de diashow.

 

Start van het nieuwe scoutsjaar: Grenzeloos groeien!

Inschrijvingen
Het nieuwe scoutsjaar start natuurlijk bij de inschrijvingen.
De eerste drie weken van september komt de leiding van elke tak hoogstpersoonlijk op huisbezoek langs bij elk lid om de inschrijving te vervolledigen.

Planweekend
Het vierde weekend van september (23 tot 25 september) gaat de leiding op planweekend om alles voor het komende jaar te plannen en te overleggen.

Overgang
Zaterdag 1 oktober is het dan eindelijk zover. Onze startactiviteit is de ‘overgang’. Dit zal doorgaan in het Citadelpark en start om 11u30. Leden dienen zeker een picknick en 2 euro mee te nemen.
De diashow start om 17u00, waarvoor we alle ouders hartelijk willen uitnodigen. Aansluitend volgt er een receptie om het nieuwe jaar feestelijk in te zetten.

Feedback over het afgelopen scoutsjaar

Graag hadden we zoveel mogelijk feedback bekomen over het afgelopen scoutsjaar. Bent u (on)tevreden, wil u iets kwijt, heeft u opmerkingen, suggesties of vragen? Laat het ons dan zeker weten door onderstaande enquête in te vullen. www.survio.com/survey/d/C1J1H4Z8V7G7H9J6G

Er is een aangepaste versie van de enquête voor oudleiding: http://www.survio.com/survey/d/R7R9G2R6U9Y6H7G9M